Weweshop alebo čo ma naučila charita

Weweshop nie je obyčajný eshop.  Bol to prvý eshop, na ktorom som pracoval pre klienta. Klientka bola tiež neobyčajná. Veronika Wewe Ježová kreslí a našíva obrázky na tašky. Bez rúk. Všetko zlé je na niečo dobré. Toto je marketingový trhák. Cena bola tiež neobyčajne nízka – žiadna. Čo obnášala táto neobyčajná práca?

Weweshop alebo žiadny obed nie je zadarmo

Nič nie je zadarmo a ľudia sú sebci. Tento projekt som robil pre reklamu, keď som v jednej skupine napísal, že to spravím. Dostal som okolo 20 páčikov. Prezentácia výsledku v skupine podnikateľov by bolo terno. Bohužiaľ vďaka hejterom wewe odišla a s ňou aj moja prezentácia.

Aby  som nekrivdil spomenula ma v jednej skupine poďakovaním bez toho, aby ľudia vedeli čo robím. Komunikácia štýlom Vila Rozborila je to síce zadarmo, ale ty mi vybuduješ meno by bola účinnejšia.

Darovanému koňovi nehľadia na zuby

Takže môžeš prekonať hranice neschopnosti a pre klienta to bude super. Strata spätnej väzby napumpuje ego, ale neposúva.

Ak si začiatočník a myslíš si, že projekty zadarmo ťa posunú, mýliš sa. Ponúkaj tú istú prácu zadarmo a za 5 000 €. Zadarmo získaš veľa klientov, pre ktorých bude všetko super (a za rohom sa pochvália aký si neschopný). Pri cene 5 000€ bude chyba aj keď bodka bude chýbať.

Účel svätí prostriedky

V prípade weweshopu nebol účel vytvoriť len eshop, ale naučiť klientku, aby ho vedela spravovať. Zvyčajne klient dodá obrázky a popisky produktov a ja všetko nahodím, vysvetlím čo a prečo. Lenže u wewe produkty pribúdali stále. Aby si vedela spravovať eshop, vzniklo inštruktážne video. Stačilo streamovať obrazovku pri práci a tak som dosiahol tieto výhody.

  1. Klientka má čas a nezávislosť
  2. Ja mám menej práce.

SEO alebo www wewe hehe

Najdrahšie a najdôležitejšie na eshope, vzhľadom na konkurenciu je SEO a marketing. Stránka www.weweshop.sk (registrácia domény bola jediná finančná položka, ktorú som zaplatil) je  ľahko zapamätateľná. Bohužiaľ, takto rozmýšľa väčšina ľudí a pre SEO je to pohroma.

Otázkou  bolo, či indexovať eshop, ktorý ešte nemá živnosť a riskovať tak zhorenie na štarte. Keďže wewe ani ja nie je ničí človek. Neriskoval som.

Lenže skôr či neskôr sa weweshop indexovať bude a už na začiatku by sa malo myslieť na textové SEO. Wewe si píše texty sama nakoľko marketing je postavený hlavne na pocitoch, čo prežívala pri kreslení obrázku a prečo vznikol. Lenže wewe nevie čo je SEO, takže texty sú ťažké na vyhľadávanie.

Pamätaj, môžeš mať silný príbeh, bez toho aby ho ľudia našli je ti na nič.

Moral

Keby som dnes tvoril weweshop, natvrdo by som vysvetlil, čo je zadarmo a prečo je pre mňa kritika dôležitá. Možno by som pýtal symbolickú sumu. Určite by pri rozhodovaní zavážilo, či si dá klient vysvetliť, čo eshop znamená a či má živnosť. Takto by som dostal reklamu a podstatne lepší výsledok.

Tento obsah bol zaradený v Napísali o mne. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár