Marketing, prečo som s ním začal

Marketing to je jediné slovo ktoré ma napadne pri rekapitulácii roka 2015. Najväčšie ponaučenie z neho pre mňa je, že nie je silnejší zákon ako zákon trhu a na trhu sa treba vedieť predať.

Marketing potichu volá

Web

Začiatok minulého roka bol začiatok realizácie myšlienky, ako služby určené veľkým firmám priniesť firmám malým. Túto myšlienku bolo treba dostať do sveta. Ako? To bol začiatok, prečo som začal riešiť marketing. Keďže som introvert, na prezentáciu myšlienky som zvolil web. Po zlých skúsenostiach s webom na mieru som absolvoval školenia tvorby web stránky v systéme WordPress na ktorých som sa naučil aj základy tvorby HTML a CSC kódu.

Foto

Marketing a hlavne web v dnešnej konkurencii ovláda vizuál.  Pekné obrázky sa dajú stiahnuť z fotobanky alebo použiť vlastné fotografie, ktorej som sa venoval v roku 2014. V roku 2015 som kvôli nedostatku času a hlavne miestu som daroval fototechniku a začal používať kameru a mobil. Obrázky síce nie sú dokonalé, ale vyzerajú prirodzenejšie. Hlavne keď sa podporia aj videom.

Video

Vďaka dostupnosti rýchleho internetu a zobrazením akcie sa v marketingu čoraz viac uplatňuje video. Na stránke projektu pomoc v obchode vďaka streamingu obrazovky tvorím inštruktážne videa a tiež krátke ilustračné filmy. Samozrejme tieto sú podporené titulkami a popismi.

Copywriting

Najsilnejšou zbraňou ľudstva je slovo. Keď o 14:00 prestanem s kolegami montovať auto, ktoré nemôžem mať aby som o 17:00 bol na workshope ohľadom SEO, keď “dovolenkujem” obklopenými peknými predavačkami za pokladňou a vraciam sa do izby, kde vedľa bývajú homosexuáli aby som radil ľuďom ako zlepšiť obchod a programoval weby je ľahké písať články pre rôzne skupiny ľudí.

Odchádzanie

Poznatky z personalistiky a miezd sa mi zdali prekážkou pri práci v bývalej agentúre hlavne keď som si uplatňoval svoje nároky prostredníctvom štátnych inštitúcii. Vyhral som bitku, začala sa vojna, ktorá skončila dobrovoľným aj keď užívateľským zamestnávateľom podporovaním odchodom.

Už vtedy ma uchvacovala práva v LIDLi, kde som brigádoval a tak som začal pracovať tam. Po 4 žiadostiach na ktoré nikto nereagoval som zapojil svoje marketingové zručnosti o ktorých píšem v článku som napísal takú, po ktorej ma prijali. Po 3 mesiacoch som s myšlienkou, ako je môžné, že som nevidel podmienky, za ktorých tu ľudia pracujú odišiel.

Uchvátený na jednej a rozčarovaný na druhe strane som pochopil, že lepší život mi nezaistia krivé paragrafy a byrokracia, ale schopnosť predať sa.

Ak nevieš prísť na to, prečo sa tvoje produkty alebo služby nepredávajú, kontaktuj ma:

Poprosím Vaše meno(povinné)

Váš email (povinné)

Poprosím Vaše číslo

Vaša správa

Vyplnením tohto formulára súhlasíte so spracovaním osobných údajov