Ako spraviť originálny produkt z obyčajného

Sen každého podnikateľa je nájsť originálny produkt, ktorý sa bude páčiť ľuďom a predávať. Na to, aby sa produkt páčil netreba veľa. V tomto článku píšem ako som pri jednej kampani získal 163 like a tým sa kampaň stala o 80% úspešnejšia ako ostatné.

V čom spočíva originálny produkt

Produktom je v tomto prípade 60 ročný rodinný dom v dedinke Veľké Rovné, 16km od Žiliny. Ceny nehnuteľností v tejto dedinke klesajú a konkurencia je pre neznámeho človeka vysoká. Inými slovami tento originálny produkt nie je originálny. Originál z neho robí kampaň.

Vďaka PPC kampani realitnej kancelárie Ing. Daniele Konečnej Reality.2.c.s.sk.s.r.o. som nemusel riešiť PPC reklamu, nakoľko dom bol na servery topreality.sk. Samotný server si platí PPC reklamu a nehnuteľnosť bola na prvej strane.

Preto sme vytvorili web, ktorý predstavý dom hlbšie aby ľudia nemuseli cestovať a zbytočne vyvolávať. Takto kampaň zasiahne aj vzdialenejších potencionálnych zákazníkov. Vzhľadom na požadovanú cenu web predstavoval krásnu prírodu a dispozičné možnosti na prestavbu na penzión.

Ďaľšou cieľovou skupinou boli ľudia, cestujúci z východu za prácou, ktorý sa chcú presťahovať. Tu dominovalo predstavenie pracovných možností.

Tvorenie originality

Kvôli cene som neriešil SEO optimalizáciu a prezentačný web som robil na kolene. Vďaka kritike sa dostával do súčasnej podoby a stále sa mení. Už pri tvorbe webu vo WordPress som mal problémy zohnať šablónu čisto len na jednu nehnuteľnosť. Našiel som až jednu aj tá bola platená, takže som zvolil PageBuilder. Žeby som našiel zlatý grál podnikania?

Facebook kampaň

Pokiaľ má ísť o produkt alebo službu, ktorú ľudia kupujú spravím si prieskum. Nič som nenašiel. Ďalšie bingo a mastenie sebavedomia. Dopadne kampaň dobre?

Pri kampani vychádzam z lievikového princípu. Minimálny čas, budget a preto aj cena. Vyhýbam sa tak myšlienkovému biasu, že zamýšľaná cieľová skupina je naozaj cieľová skupina, ktorá reálne kupuje.

V druhej fáze, sa zameriam len na cieľovú skupinu, ktorá vzišla z čísiel a mierim konkrétnejšie systémom pokus-omyl. A tu nastalo prekvapenie.

Už v prvej fáze sa mi podarilo nazbierať toľko fanúšikov, čo na moju fan page pomoc v obchode počas troch kampaní. A nielen to, našiel sa aj potencionálny záujemca (a s ním prvé vychytanie problémov pri prezentácii produktu face to face).

Namiesto bodky

Originalitu produktu tvorí hlavne spôsob ako ho prezentujeme. V tomto prípade originalitu predstavuje sústredenie sa na jeden objekt namiesto súťaže s viacerými. Takto sa aj z obyčajného domu stáva originál, zákazníkovi sa viac vryje do pamäti, má viac času na jeho študovanie, viac parametrov pre rozhodovanie.

Tento obsah bol zaradený v Napísali o mne. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár