Copywriting

História copywritingu na Slovensku

Neľakajte sa. Nie som Pavel Dvořák, aby som vám písal knihy o histórii, ale pripomenul jeden dôležitý fakt. Copywriting majú Slováci v génoch už od 9. storočia. Na počiatku bolo Slovo a Slovo bolo u Boha a Boh bol Slovo. To sú prvé slová v staroslovenčine, ktorej úlohou bolo šírenie katolíckej viery na Slovensku.

Keďže doba pokročila a užívame si slobodu vierovyznania a nekonečných možností výberu, funkcia copywriting sa preorientovala na predaj produktov, hľadania cesty ako dostať firmu do povedomia nielen ľudí, ale aj internetových vyhľadávačov, najmä Googlu.

Začínam s copywritingom

Moja kariéra reklamného spisovateľa začína obchod blogom, ktorého hlavným cieľom je prežitie malých obchodíkov vo veľkej konkurencii. Ako začiatočníka ma netrápilo hľadanie najvhodnejších kľúčových slov, redakčný plán, cieľová skupina. Písal som a to bol základ článkov, ktoré nikto nečítal.

Kde som sa vzdelával

Aby sa so mňa stal najlepší copywriter, začal som sa vzdelávať. Veľkou pomocou mi bola kniha copywriting, free kurzy digitálnej agentúry Visibility, WordCampy

Začínam zarábať

Teda nie tak celkom. Najprv som písal pre obchodného partnera na firemnom blogu biterno.sk, kde som vypracoval redakčný plán, pretože súťaž o klienta nie je o vyhraní jedného zápasu, ale komplet turnaja alebo ligy a redakčný plán je stratégiou, ako turnaj vyhrať. Klient musí vedieť kto sme, prečo sme a ako mu pomáhame. 

Potom to boli články o trákoch na košeľu a popis spodného prádla, ktoré možno uzreli a možno neuzreli svetlo webu, ale zaplatené neboli. Preto môj budúci zákazník teraz ak chceš so mnou spolupracovať, zálohu musíš kešovať.

Prvé peniažky z písania textov priniesli až texty webu rámovanie-skla.sk, kde hlavným zadaním bolo vyhnúť sa duplicite webov.

Ďalší zárobok prišiel z konzultácii ohľadne textov a marketingu.

A čo ďalej?

Ak chcete mať kvalitné texty na stránke, blogu alebo Facebooku, nemusíš strácať čas študovaním a dlhou cestou, kým sa z vás stane kvalitný copywriter, ktorého texty predávajú, ľudia zdieľajú a tak dáváju ostatným dávajú na známosť, že ste a ľudia sa ich radi čítajú.

Preto ak potrebuješ pomôcť s copywritingom, kontaktuj ma:

Poprosím Vaše meno(povinné)

Váš email (povinné)

Poprosím Vaše číslo

Vaša správa

Vyplnením tohto formulára súhlasíte so spracovaním osobných údajov