Copywriter alebo spisovateľ

Som copywriter. Píšem texty, ktoré predávajú a z čitateľa robia akcionára. Teda skôr človeka, čo spraví očakávanú akciu ako kúpa, zápis do newsletteru. Niekedy stačí, kliknutie buttonu zdieľaj a klientovi šetrí náklady na reklame.

To je moja práca. V mojich textoch sa Marienka pozrie priamo do očí šéfovi, aj keď je o 10cm nižšia, krokom vzbudzuje rešpekt. Červená jej dáva silu akú len RedLod žene dajú. (24 slov)

Copywriter alebo spisovateľ?

V spisovateľových textoch Marienkine  lodičky RedLod vo farbe horkej krvi anglického plnokrvníka s ihličkami tenkými ako steblo púpavy v ktorých rozkvitajú jej nohy. Pri krokoch na kancelárske linoleu krémovej farby klopítajú ako prsty na klávesnici šéfovej sekretárky Zuzany, skôr ako vkročí do jeho kancelárie. Aspoň takto zostáva nad vecou. (45 slov)

Aj keď copywriter a spisovateľ používajú silu slova, každý z nich na niečo iné. Porovnajme si odseky o lodičkách.

Čas. Čítanie prvého príspevku je čas, ktorý pozerá do výkladu. Čas čítania druhého, je čas štúdia obrazu v galérii. Kupujete v nákupnom centre alebo v galérii?

Emócie. Pokiaľ z prvého textu vyžaruje sebavedomie, z druhého vyžaruje nálada všedného dňa. Koľko krát sa zastavíte počas dňa a len pozorujete veci okolo seba? Koľko krát vás upúta hádka, plač, bujaré prejavy lásky?

Vzor. Sebavedomá a akčná Marienka alebo …44 slov nevypovedali o druhej Marienke nič. Ktorou by ste chceli byť?

V skratke. Pokiaľ copywriter používa silu slova na to, aby zákazník niečo podvedome vykonal., spisovateľ nám spríjemňuje deň a privádza nás do ríše snov a fantázie.

Na to potrebuje neskutočne veľa prídavných mien, opisov každého detailu, tak aby si ľudia v hlave čo najjasnejšie poskladali obraz predmetu a značka tvorí len doplnok.

Naproti tomu copywriter vyzdvihuje jedinečnosť predmetu alebo služby danej značky. Ostatné si zákazník pozrie na fotke.

Fotka lodičiek zobrazuje lodičky, ktoré spisovateľ prekreslí slovami do našej mysle. Copywriter dáva lodičky do mysle tak, že si povieme wau to vážne dokážu len lodičky tejto značky.

Skôr ako dopíšem

K tomuto článku ma inšpiroval inzerát copywriterských služieb. Zadávateľ pri tom bol spisovateľ.
A kto predá vás?

Tento obsah bol zaradený v Nezaradené. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár